بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اسیدی فایر ها و سیستم گوارشی دام و طیور

اسیدی فایر ها و سیستم گوارشی دام و طیور

 

در سیستم های جدید پرورش طیور ، استفاده از اسیدی فایرها بعنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیکها رایج شده است. اسیدی کردن جیره با تاثیر بر روی دستگاه گوارشی پرندگان، به بهداشت عمومی آنها کمک می کند، در وضعیت ضعیف بهداشتی فارم، تکثیر میکروارگانیسمهای بیماریزا در محیط و خوراک در حد قابل توجهی زیاد می شود. اسیدی فایرها در کاهش تاثیرات بیماریهای گوناگون روده ای موفق عمل کرده اند .

 

اسیدی فایرها در سیستم گوارشی دام و طیور

 

در پرورش طیور صنعتی، تغذیه و سلامت دستگاه گوارش رابطه نزدیکی با هم دارند. از طرف دیگر فرمول جیره و مدیریت خوراک دهی با تأثیر بر هضم و جذب، در عملکرد نهایی نیز اثر می‌گذارد. عوارض و بیماریهای گوارشی ناشی از تغذیه نامناسب و محیط آلوده، خصوصا در دوران رشد اولیه جوجه‌ها مشکل سازتر است.

برای دست‌یابی به عملکرد مطلوب در مزارع صنعتی پرورش مرغ و نیز برآورد اهداف اقتصادی لازم است

1. از طریق تغذیه مناسب و ایجاد محیط بهداشتی، سلامت دستگاه گوارش را تامین کرد

  2. هرگونه ناهنجاری و مشکلات به وجود آمده در سیستم گوارش دام و طیور را به سرعت و دقت، سریعا درمان نمود.

اسیدی فایرها با عنوان ضدکپک هم عمل می کنند. میزان مصرف اسیدی فایرها حدود ۲۵% جیره غذایی است . اسیدهای آلی طی بیش از ۲۵ سال و به طور گسترده در پرورش دام و طیور مورد استفاده قرار گرفته است و اخیرا مصرف آنها در صنعت طیور بیشتر شده است.

 

اسیدی فایرها و اسید های آلی

 

 اسیدی فایر ها شامل اسید های چرب کوتاه زنجیره، اسید های چرب فرار و اسیدهای کربوکسیلیک ضعیف هستند. اسیدی فایرها از طریق کاهش pH دستگاه گوارش به کمتر از 6 باعث کاهش کلونی های سالمونلا و E.coli می شوند. همچنین این مواد سبب تحریک رشد میکروفلورهای مفید دستگاه گوارش می شوند. این شرایط زمینه فعالیت آنزیم ها را نیز بهبود می بخشد.


روش تولید اسید های آلی

 

اسیدهای آلی، به عنوان مواد افزودنی در صنایع غذایی و همچنین به عنوان مواد شیمیایی اولیه، کاربرد وسیعی دارند. فرآیندهای تخمیری، نقش زیادی در تولید اکثر اسیدهای آلی دارند. تمامی اسیدهای چرخه تریکربوکسیلیک را می توان توسط میکروب ها و با بازدهی بالا تولید کرد. علاوه بر این، اسید هایی که به طور غیر مستقیم از چرخه کربن مشتق می شوند مانند( اسید ایتاکونیک)، می توانند توسط میکروب ها تولید شوند. سایر اسیدهای آلی که مستقیماً از گلوکز مانند اسید گولوکونیک و یا به عنوان محصول نهایی از پیروات یا آتانول تولید می شوند مانند (اسید لاکتیک و اسید استیک)، نیز می توانند به روش میکروبی تولید شوند.

در مورد بعضی از اسیدها مانند(اسید لاکتیک و اسید استیک و اسید فایر)، هم روش میکروبی و هم روش شیمیایی همزمان استفاده می شوند.

 

ساختار شیمیایی اسیدی فایرها

اسیدی فایر در واقع اسید آلی کربوکسیلیک است که دارای عامل -OOH می باشند. اسیدهای آلی با زنجیره کوتاه بین۱تا ۷ کربن مثل پراستیک اسید و استیک اسید دارای خاصیت ضدمیکروبی مناسب تری هستند. همچنین این اسیدهای دارای عامل هیدروکسیل OH- نیز می باشد.

عملکرد اسیدهای آلی در سیستم گوارشی دام و طیور


  1. کمک به حفظ pH مطلوب در معده و تصحیح عملکرد آنزیم های پروتئولیتیک
  2. افزایش هضم پروتئین در معده
  3. مصرف خوراکی
  4. ممانعت از رشد باکتری های بیماریزا( پاتوزن ها)
  5. کاهش شیوع عفونت های تحت کلینیکی و ترشح بیشتر پادتن ها
  6. کاهش تولید آمونیاک و سایر متابولیت های میکروب کاهنده رشد
  7. افزایش ترشحات پانکراسی و اثرات تروپیک روی مخاط دستگاه گوارشی
  8.  پراستیک اسید با فرمول شیمیایی C2H4O3 در صنایع آرال شیمی با نام تجاری اکسیدین OXCIDINE ) ) تولید می شود. این محلول نیز یک اسیدی فایر با مزیتهای فوق الذکر می باشد. اکسیدین همچنین یک ضد عفونی کننده صنعتی سطح بالای ارگانیک است . به همین دلیل است که یکی از بهترین انتخاب ها در این صنعت محسوب می گردد .

شما میتوانید جهت مشاهده منبع اصلی مقاله و مطلب جامع و کامل تر در این زمینه اینجا کیک کنید. وهمچنین جهت مشاهده محصولات ضدعفونی کننده (غیر الکلی ) و شوینده های قلیایی و اسیدی این صنعت به سایت www.aralshimi.com مراجعه نمایید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده